Remisja w cukrzycy – jak ją przedłużyć?


Około 60% osób dorosłych po diagnozie cukrzycy przechodzi okres remisji, w którym zapotrzebowanie na insulinę spada do bardzo niskich poziomów, dając czasem złudzenie cudownego wyleczenia z choroby

To dzięki temu, że jeśli cukrzyca wykryta jest odpowiednio wcześnie, to trzustka jeszcze przez pewien czas produkuje insulinę, co w połączeniu z niewielką insulinoopornością na początku choroby powoduje spadek zapotrzebowania na insulinę podawaną z zewnątrz. Niestety, po pewnym czasie remisja kończy się, a powrót do rzeczywistości po tzw. „miodowym miesiącu” może być jeszcze trudniejszy niż po diagnozie. Wiele osób zastanawia się, co zrobić by remisję jak wydłużyć.
Najnowsze badania naukowców z uniwersytetów w Birmingham i Exeter wykazały, że u osób które regularnie uprawiają sport po diagnozie remisja może przedłużyć się czterokrotnie w stosunku do tych, którzy nie są zbyt aktywni fizycznie. Przebadano 17 świeżo zdiagnozowanych cukrzyków typu 1, którzy intensywnie ćwiczyli. Remisja trwała u nich średnio 28 miesięcy, w porównaniu do 7,5 miesiąca dla osób niećwiczących. Różnicę tę wytłumaczyć można zbawiennym wpływem aktywności fizycznej na insulinooporność. (nw)

Ten artykuł może  Cię zainteresować: Mistrz olimpijski z cukrzycą

 

Źródło: diabetes.co.uk

Tags

You may also like...

0 thoughts on “Remisja w cukrzycy – jak ją przedłużyć?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *