Owocne lato

Każdą porę roku należy czcić odpowiednimi przyjemnościami kulinarnymi. Jesień grzybami i dynią, zimę grzanym winem i imbirem, wiosnę młodymi warzywami… A lato? Owocami. Zimnymi owocami

Pomarańczowe
1 porcja: 112 kcal; 2,7 WW; 0,1 WBT
Całość (4 porcje): 450 kcal; 11 WW; 0,5 WBT

Składniki:
● 4 pomarańcze (bez skóry 960 g)
● szklanka białej herbaty (250 g)
● szczypta cynamonu (0,8 g)

Wycisnąć sok z pomarańczy. Wymieszać z cynamonem i herbatą (najlepiej wlać wszystko do butelki, zakręcić i kilka razy energiczne wstrząsnąć). Napełnić nim foremki do lodów. Zamiast foremek można użyć np. pojemników po małych jogurtach. Zamrozić.

Porzeczkowe
1 porcja: 19 kcal; 0,5 WW; 0 WBT
Całość (4 porcje): 76 kcal; 1,8 WW; 0,1 WBT

Składniki:
● 2 garście czarnych porzeczek (80 g)
● 2 garście czerwonych porzeczek (90 g)
● szklanka białej herbaty (250 g)
● łyżeczka fruktozy firmy Bartfan (5 g)

Porzeczki zmielić za pomocą blendera (można też użyć sokowirówki). Wymieszać z herbatą i fruktozą. Przelać do foremek, zamrozić.

Kiwi
1 porcja: 62 kcal; 1,5 WW; 0 WBT
Całość (4 porcje): 250 kcal; 6 WW; 0,3 WBT

Składniki:
● 5 owoców kiwi (375 g)
● 1 szklanka zielonej herbaty (250 g)
● 1 łyżeczka fruktozy firmy Bartfan (5 g)
● 6 listków mięty (1 g)

Obrane kiwi i listki mięty zmiksować. Dolać herbatę i wsypać fruktozę.  Wymieszać, przelać do foremek i zamrozić.

Tags

You may also like...

0 thoughts on “Owocne lato”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *