Owoc tkwi w szczególe

Nadszedł czas sezonowych owoców. Truskawki, maliny, czereśnie pysznią się na straganach. W jakim stopniu może sobie na nie pozwolić diabetyk?
Owoce w ostatnich latach mają troszkę „gorszy PR”. Ani zdrowa osoba, ani diabetyk nie powinien przesadzać z ich ilością ze względu na zawarty w nich cukier. Instytut Żywności i Żywienia zaleca osobom z cukrzycą typu 1 spożywanie 6 posiłków dziennie w regularnych odstępach (w miarę możliwości rzecz jasna), natomiast osobom zdrowym 4‒5 posiłków. Warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego, co jemy i wg IŻŻ powinniśmy ich zjadać co najmniej 5 porcji dziennie, a najlepiej jak najwięcej. Nasuwa się pytanie, ile wynosi „porcja”? To 80 g lub mniej. Skąd się to wzięło? Ano, z prostej matematyki – Instytut rekomenduje zjadanie 400 g warzyw w przynajmniej
5 porcjach. 400 g : 5 = 80 g.
Ale uwaga! Proporcja między warzywami a owocami powinna wynosić 3:1, czyli 3/4 powinny stanowić warzywa, a tylko 1/4 owoce.

Tags

You may also like...

0 thoughts on “Owoc tkwi w szczególe”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *